ניווט באתר > מרכז קהילתי דקל > דף הבית >

קיצורי דרך בחברה העירונית

חדשות ועדכונים בעיר

עמירם סביון מנהל המרכז היה בעברו מדריך נוער, הקים פרויקטים חברתיים כמו: "סיירת נמלה", "מועדון פלסטלינה" שנצרבו בתודעה של כל מי שמתעסק בתחום החברתי - התנדבותי. התחיל את דרכו בניהול ב"דקל" בשנת 2008 ,ניהל מרכזים קהילתיים נוספים ברחבי העיר וחזר לקדנציה נוספת בשנת 2015.

מרכז קהילתי "דקל" ממוקם בבית הספר "אופק" ברובע ט"ו בעיר (הכי קהילתי שיש).

צוות המרכז נותן מענה לתושבי העיר משלושה רובעים ט"ו, ט"ז ו-י"ז ופועלים בארבעה בתי ספר יסודיים: שירת הים, אופק, רימונים, יצחק רבין ובבית הספר התיכון מקיף י"א - בו פועל מועדון נוער בהובלת מדריכת מנהיגות צעירה.

 

פרויקט הדגל:

 

מועדון "שכונת חיים" היא למעשה המהות של המרכז הקהילתי ברובע ט"ו בעיר אשדוד- עשייה למען הקהילה שהיא חינמית, כיפית ופתוחה לכולם ובעלת ערך מוסף של העסקת בני נוער בתשלום. הפעילות מתקיימת בימים ב' ו-ד' החל מהשעה 17:00 בערב.

מידי שבוע פוקדים הורים וילדיהם את המרכז הקהילתי ונהנים מהפנינג של ממש עם חוויות ואטרקציות מתחלפות שנותנות זמן איכות לילדים ולהורים.

במקום לשבת בבית מול הטלוויזיה/ המחשב, הילדים משחקים במשחקי חברה ויוצרים אינטראקציות ביניהם, אוכלים ארוחת ערב במרכז ומרגישים שייכות ותחושת ביתית. גם ההורים מקבלים הרצאות וסדנאות עם ערך מוסף כמו: סדנה להחייאה לתינוקות בשיתוף עם קופת החולים 'מכבי', פעילויות להורים ולילדים, שיעורי קפוארה ועוד...

 

מה חדש?

המרכז מפעיל מוקדים נוספים של פעילות ואולם הספורט בבית הספר "יצחק רבין" חוגים לילדים - קרב מגע, ריקוד, מחול, ג'אז ופעילויות לגיל הרך. למבוגרים זומבה, פילאטיס, טנגו, לימוד גיטרה עם אסף איינהורן ועוד.

 

מה ייחודי?

חוג התעמלות קרקע שנפתח באמצע השנה יחד עם אקרובטיקה לבנים ובנות וזוכה להצלחה רבה ופעילים בו כ-60 משתתפים. כמו כן הם מפעילים את מרכז הטניס ברובע י"ז במגרש הספורט בבית הספר "שירת הים".

 

מה בעתיד?

התכנון הוא לפתוח בקרוב פעילות לגיל הזהב במועדון חברים שיהיה פעיל בשעות הבוקר.

וכן מוקד נוסף של פעילות חוגים בבית הספר "רימונים" כולל פעילות של "שכונת חיים". בכל אדם יש משהו מיוחד במינו, נדיר, שאינו ידוע לאחרים, לכל אחד יש משהו מיוחד לומר, צבע מיוחד להוסיף לקשת הצבעים הקהילתית.

לפיכך, כאשר מצטרף האדם הבודד לקהילה, הוא מוסיף משהו חדש, הוא תורם משהו ששום אדם אחר לא יכול לתרום, הוא מעשיר את הקהילה, אין לו תחליף! (הרב סולובייצ'יק)

 

תמונת אווירה להכירו את מרכז קהילתי דקלתמונת אווירה להכירו את מרכז קהילתי דקלתמונת אווירה להכירו את מרכז קהילתי דקלתמונת אווירה להכירו את מרכז קהילתי דקלתמונת אווירה להכירו את מרכז קהילתי דקלתמונת אווירה להכירו את מרכז קהילתי דקל